3 nieuwe vragen prijsreisquizz: de vragen 16 t/m 18

28 januari 2017 - Mexico City, Mexico

Voor de nieuwe vragen 16 en 17 eerst de video “Peter vertelt over de baai van Captain Cook” bekijken. Vraag 18 heeft niets met de video te maken.

Graag de vragen voor jezelf beantwoorden en niet via een reactie. Je maakt het de anderen anders veel te gemakkelijk. Aan het eind van de reis kun je jouw antwoorden naar ons mailen en dan gaan we bekijken hoe jullie het gedaan hebben.

Vraag 16 luidt: Peter maakt een paar foutjes in zijn toelichting bij wat hij in de video laat zien. Welke info die hij geeft is onjuist en wat had het dan moeten zijn?

Vraag 17 luidt: wat laat Tom tot twee maal toe aan Peter zien? Meer dan één antwoord is goed.

a. een stukje koraal wat hij kort daarvoor in zee van een groot koraal afgebroken heeft

b. een stukje koraal dat hij in zee – losliggend – gevonden heeft

c. een stukje koraal dat hij op het strand gevonden heeft

d. een schelp

e. hij wil Peter een Hawaïaans snoepje geven

f. hij laat een prul zien om Peter er op te attenderen dat mensen hun rotzooi op het strand laten liggen, hij wil dat Peter dat ook in zijn toelichting vertelt

g. hij laat Peter een prul zien waardoor hij Peter wil storen bij het maken van de video

h. hij laat een prul zien, omdat hij zelf op de video te zien wil zijn ('Ben ik in beeld')

i. hij laat een prul zien waarmee hij enkel de aandacht van Peter op zich wil vestigen

j. Tom wil eigenlijk helemaal niets laten zien, hij wil Peter er alleen maar op attenderen dat hij ook moet zeggen dat de Hawaïanen Captain Cook aan stukken hebben gesneden

k. Tom wil wat laten zien en hij wil Peter er op attenderen dat hij ook moet zeggen dat de Hawaïanen Captain Cook aan stukjes hebben gesneden

l. Tom laat niets zien. Het is iemand anders die wat wil laten zien

m. Er is niemand die iets aan Peter wil laten zien.

n. Wie is Tom. Ken ik die?

Vraag 18: in de Verenigde Staten staat op de prijslijst vrijwel overal en altijd een prijs, net als in Nederland. Als je dan gaat afrekenen dan blijkt dat je meer moet betalen dat op de prijslijst staat. Zo kochten wij een medium cappuccino voor $ 4,10 – volgens de prijslijst – en moesten wij uiteindelijk $ 4,44 afrekenen. Waar zit hem dat in en waarom doen de Amerikanen dat zo?

1. Anneke:
    29 januari 2017
    Wat een fantasie!
    Bedankt voor de geweldige reisverhalen, video's en foto's, die zo heerlijk begeleid zijn door jullie speciale humor!!!