En toen waren we weer in Nederland & de reisprijsquizz

12 mei 2017 - Leiden, Nederland

Beste volgers, hoe nu verder en hoe nu verder met de reisprijsquizz,

Op vrijdag 31 maart j.l. zijn wij teruggekomen in Holland. De lucht was helderblauw met een lekker warm zonnetje, heerlijk om bij thuis te komen. Enkelen stelden ons te vraag of wij niet moesten wennen aan Nederland. Eigenlijk helemaal niet. Of het nu kwam door het mooie weer of doordat wij van al dat reizen tot enorme aanpassingen in staat waren, het zal wel een beetje van allebei geweest zijn.

En nog steeds hebben wij het in Nederland prima naar de zin. We zijn weer gewoon aan het werk en het is best wel (erg) druk met afspraakjes, gedoe als houtrot aan de achtergevel en plotsklaps niet meer werkende mailprogramma's. Ondanks dat alles lukt het ons wonderwel om toch ook enigszins ontspannen beschouwend en met afstand naar al jullie gedoe en drukmakerij te kijken; wat dat betreft teren we nog niet in op ons half jaartje met de dag leven met alleen maar een paar spulletjes, zonder last en luggage. Wij worden daarin overigens enorm ge-support door de leuke reacties op onze reiswebsite. Onze reis is dus eigenlijk nog steeds niet afgelopen.

Op dit alles en ook op onze reisprijsquizz komen wij nog terug. Door de drukte en de waan van de dag zijn we daar niet zo mee bezig geweest. Maar daar komt de verandering in! Nog even geduld dus.

Peter bij de Basiliuskerk op het Rode PleinTwee provodnitsasOnze ger in Terelj Nationaal Park. 's-Nachts min 11, overdag plus 17 graad celsiusPeter en Tom te Mongools paard door Terelj Nationaal ParkDe Tempel van de HemelOnderweg: bij houten pagode bij Shibaozhai: Peter en TomYudanaka: apie in thermaal bad. Ooit voor mensen gemaakt, maar de apen zijn er snel ingekropen.Het kind zit met zijn poot in de zak van zijn moederZoo Taronga, Giraffe geniet van het uitzichtAuckland, Queenstreet, NZ-landers krijgen maar geen genoeg van de kerstmanWaikiki-Beach. Het roze hotel is uit 1927. De rest is vd laatste decenniaThe Big Island. Ons huisje in PahoaMC In de cathedral. het grootste kindje Jezus vd wereld, gaat van kerk tot kerkOaxaca. Hoedenverkoper met zoontjePeter op Praia do IpanemaDe waterval in Argentinië (4)Wijnstreek (2)Lalibela. VaderleeuwOlifanten op de weg

1. Jacolien:
    12 mei 2017
    Ha, fijn dat het jullie hier bevalt, toch niet meteen doorgereisd na thuiskomst ;-)
  2. Chris:
    12 mei 2017
    Doe maar rustig aan met de kwis. Mijn pc is gecrasht toen jullie weg waren. Ik had al mijn antwoorden in een Word-bestandje gezet en die moet ik allemaal opnieuw opzoeken ;-(
  3. Joanita:
    12 mei 2017
    Ik ga het hele verhaal eens lezen met een goed werkend oog. Het andere is helaas nog herstellende van een skiongeval met hersenschudding en oogletsel.
    Gelukkig zit er progressie in het herstel.
    Veel liefs van Joanita
  4. Ceciel:
    12 mei 2017
    By the way.... dat aapje in het warm waterbad in Japan heb ik gejat van jullie...toen wij er waren zaten ze niet meer in het warme water omdat het te warm was! Mijn groepgenoten daar vonden het ook mooi!!
  5. Annette:
    12 mei 2017
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Ik sta in de startblokken voor de quiz.
    groet,
    Annette
  6. Tjitte:
    12 mei 2017
    Mooie verhalen! Erg herkenbaar, toeschouwer in je eigen land. Wordt helaas wel weer minder bleek bij ons..
  7. Riekje pilz:
    12 mei 2017
    Heel leuk al die reiservaringen.Weer anders dan die van ons
  8. Rien:
    13 mei 2017
    "Ondanks dat alles lukt het ons wonderwel om toch ook enigszins ontspannen beschouwend en met afstand naar al jullie gedoe en drukmakerij te kijken"

Wees gerust, jullie gaan er gewoon weer bij horen.. haha.. such is life..

groeten Rien
  9. Mirjam:
    14 mei 2017
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn thuisgekomen. En het ontspannen gevoel weten vast te houden. Door jullie fotos en verhalen echt meegenoten van alle reizen. Voor ik naar Japan vertrek kunnen we nog een strandwandeling maken. Liefs van
  10. David en Janine:
    15 mei 2017
    Fijn om te horen dat het ook in ons kikkelandje weer bevalt! En onze transsiberiëreis lijkt al zo ver terug, terwijl jullie nog allemaal andere avonturen hebben opgedaan. We kijken hier nog steeds op terug als een bijzondere ervaring!
  11. Annika:
    16 mei 2017
    Welkom thuis!! Wij hebben ook geprobeerd het 'ontspannen' erin te houden, maar dat hielden wij niet lang vol..
  12. Anita:
    16 mei 2017
    Het is altijd fijn om weer thuis te komen na een vakantie. Wat een avonturen en ervaringen. De eerste verwijzing is alweer gemaakt vanuit het Juridisch Loket naar Tom. Tijd om weer aan het werk te gaan. Welkom thuis.
  13. Thea:
    5 juni 2017
    Dank jullie wel dat ik mee heb mogen genieten van jullie reis. Ik ga alle reisverhalen nog eens nalezen. Groetjes