Vraag 10 reisprijsquizz: Kuifje in Australië en nieuwe foto's (mapje Australië part 2)

17 december 2016 - Burleigh Heads, Australië

De reis van Tokio naar Brisbane maakten wij per vliegtuig. Ook onze stripheld Kuifje, terriër Bobby, kapitein Haddock en professor Zonnebloem maakten eens de reis naar Australië. Daarover gaan deze vragen en diegene onder jullie die zijn klassiekers kent zal de antwoorden zo oplepelen. De anderen zullen het moeten doen door het lezen van de strip en/of het internet moeten afstruinen.

Het eerste wat wij willen weten is:

– met welke luchtvaartmaatschappij vingen zij hun vlucht naar Sydney aan (hint: als je naar Australië vliegt loop je grote kans met die maatschappij te vliegen. Wij vlogen ook met die maatschappij)?

Tevens willen wij weten:

– wat was het vluchtnummer van de vlucht waarmee Kuifke en zijn gezelschap vlogen (hint: de strip is er naar vernoemd)?

Tot slot:

– wat gingen zij eigenlijk doen in Sydney?

Voor de eerste twee onderdelen van deze vraag is per onderdeel één punt te scoren. Voor het derde onderdeel kun je 3 punten scoren als je het antwoord helemaal goed hebt en 2 punten of 1 punt als je een geschikt doel van de reis weet te verzinnen.

Wij hebben vandaag ook nog foto's ge-upload, Australië part 2.

1. Pamela:
    17 december 2016
    Lijkt me ook zoo mooi daar!!!
  2. Marieke:
    17 december 2016
    Leuke vragen en een goede aanleiding om Kuifje er weer eens bij te pakken. Hoewel Chris de antwoorden misschien wel uit z'n hoofd weet. Hier bijna iedereen griep. Ik snak naar jullie hete zon!
  3. Mirjam:
    17 december 2016
    Mooi! Lekker in het zonnetje!
  4. Chris:
    17 december 2016
    Ik dacht dat ik alle Kuifjes had, maar deze kan ik niet vinden. Ik heb hem zeker gehad!
  5. Chris:
    17 december 2016
    Maar ik weet alle antwoorden uit m'n hoofd.
  6. Jan:
    Ze vlogen met Qantas.
    Met vlucht 714 naar Sydney. Kuifje, Haddock en professor Zonnebloem gingen het Internationaal Ruimtevaartcongres bijwonen.
  7. Chris:
    18 december 2016
    Jan je moet niet voor je beurt schrijven!
  8. Judith:
    18 december 2016
    Mooie foto's,vooral ook van de beestjes!Heerlijk warm bij jullie lijkt me.
    Fijne feestdagen in de zon !
  9. Chris van Norel:
    27 december 2016
    Nee, Jan, niet doen. Vind ik ook, Chris!