Australië: kerstgroet

20 december 2016 - Burleigh Heads, Australië

Wij wensen al onze volgers een hele leuke kerst vanuit een zonnig en warm Bellingen. Voor ons, toch al geen fanatieke kerstvierders, best lastig om ons in te leven dat het bij jullie nu Hollands kerstweer en kerstsfeer is. Sommige Australiërs doen erg hun best om er iets van te maken, zie de foto's in mapje 'Australië part 3'. Op kerstavond – de 24e – eten ze het liefst kalkoen. Op 25 december is het kerstmis en op 26 december is het weer een gewone dag als alle anderen.

Het is hier nu grote-school-vakantie. Vanaf half december tot aan eind januari zijn de scholen gesloten. Het is heel druk aan het worden op campings en op het strand. Wij hebben voor de kerstperiode uit voorzorg een camping besproken op Stockton, een eilandje oostelijk van Newcastle iets ten noorden van Sydney. Als het meezit hebben we vanuit onze kampeerauto uitzicht op de oceaan en kunnen we zo vanuit ons 'bedje' het warme water inlopen op kerstmis. Sommige campings organiseren een kerstmaaltijd voor de gasten. Onze camping doet dat helaas niet.

Na Newcastle gaan we drie dagen naar de Blue Mountains ten westen van Sydney, daarna naar Sydney om oud en nieuw te vieren.

1. Nel Jansen:
    20 december 2016
    Helemaal leuk en ik wens jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2017 en nog heel veel plezier.

Groetjes Nel
  2. Barbara:
    20 december 2016
    Fijne feestdagen! Ik kan helaas door drukte niet alle reisverhalen volgen, maar vind het erg leuk om af en toe iets te zien en/of te lezen over jullie avonturen. Geniet er van! (Ik heb overigens een familietak in Australië...) Groetjes, Barbara
  3. David en Janine:
    20 december 2016
    Jullie ook hele fijne dagen! Oh, ik zou ook zo graag in mijn korte broek rondlopen..Veel plezier met Oudjaar op het strand ;)
  4. Anita:
    20 december 2016
    Fijne feestdagen toegewenst in het warme Australië. Geniet ervan!
  5. Chris:
    Ik ben jaloers!!!
  6. Arnold:
    20 december 2016
    Ik geniet van jullie verhalen en beeldmateriaal. Prachtige reis.

Over de twee vogels bij de foto's: dat schooiend beest is een ibis, een Australische witte ibis. Ik zag op het web de Nederlandse naam voor de Common Myna: een Indiase Myna of treurspreeuw (L: acridotheres tristis). Deze vogels hebben in Australië niet alleen getreurd, want nu ....'an invasive pest. They are now often the predominant bird in urban areas all along the East coast. In a 2008 popular vote, the bird was named "The Most Important Pest/Problem" in Australia...'. https://www.beautyofbirds.com/commonmynas.html

Mede namens Trudi: dank voor de wensen en jullie ook fijne zomer-kerstdagen en straks een plezierige jaarwisseling in Sydney toegewenst!
  7. Thea:
    20 december 2016
    Wat een gezellig verslagje. Heerlijk warm. Ik wens jullie een mooie Kerst en een gezond gelukkig 2017. En veel reisplezier. Groetjes
  8. Annette:
    20 december 2016
    een zalig kerstfeest gewenst, heerlijk in de zon,
    groet,
    Annette
  9. Rien:
    21 december 2016
    Fijne dagen en tot de volgende kerstbijeenkomst!!
    Rien en Anne
  10. Anje:
    21 december 2016
    Dat is natuurlijk heerlijk allemaal, maar er kan toch niets op tegen mijn kerstavond: optreden in het Concertgebouw in Amsterdam. Enorm veel zin in! Merry Christmas!
  11. Wim:
    22 december 2016
    Een gezellige kerst en een fijn jaarwisseling . en dat zonder bridge
  12. Carla en irene:
    23 december 2016
    Lieve Tom & Peter,
    We hadden tot op heden nog niets van ons laten horen maar natuurlijk volgen we jullie reisblog met interesse. We kijken alleen niet elke keer maar af en toe alles achter elkaar......
    Volop genieten zo te zien. Jullie avonturen wakkeren in ieder geval onze reislust aan! Heerlijk even los te zijn van alles. We gaan vast sparen! We wensen jullie fijne Kerstdagen (on the beach?) en een heel gezond en gelukkig 2017.
    Liefs en dikke zoen, Carla & Irene & Billy
  13. Hayo:
    25 december 2016
    Ha jongens, dat van dat uit je bed het warme water inlopen komt hier heel erg over! Geniet er van, wij genieten via de foto's een beetje mee. groetjes Hayo en Paulien
  14. Riet:
    31 december 2016
    Op naar een goed nieuw jaar met mooie reiservaringen! Veel geluk en vooral gezondheid in 2017!
    Lieve groet, Riet