Vraag 5 van onze prijsquizz: Tom in een poort

27 oktober 2016 - Pingyao, China

Bij de foto's van Peking zit een foto waarbij Tom in een poort staat. Vraag 5 van onze prijsquizz luidt: hoe noemen de Chinezen zo'n poort? In het Nederlands dan graag en wat symboliseert die poort.

Voor beide antwoorden is elk een punt te verdienen.

Graag de antwoorden voor jezelf noteren en dus niet in een reactie schrijven.

Nog even iets belangrijks. Wij hebben inmiddels 143 volgers. Dat is geweldig. Wij zouden het heel erg leuk vinden als heel erg veel volgers - liefs iedereen - aan onze prijsquizz meedoet. Dus ook als je denkt dat is iets dat niet voor mij is, graag toch meedoen. Zelfs al heb je alle antwoorden fout dan kun je nog steeds een prijs winnen. Het enige is dat je wel op minstens 20% van de vragen een beetje je best moet hebben gedaan. De poedelprijs is altijd nog een etentje bij onze thuis voor 2 personen (met een fotodemonstratie en het reisverhaal) en we gaan ook prijs(jes) verloten onder de meedoeners. Als je maar een paar antwoorden goed hebt kun je dus ook al iets winnen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Niki Koutouras:
    27 oktober 2016
    Hey Ton, de hemelsepoort. Hoop alles goed met jullie. Ik ga eens lezen wat jullie tot nu toe hebben beleefd. Lieve groet en geniet, Niki
  2. Anje:
    27 oktober 2016
    Ik puzzel braaf mee hoor en kijk reikhalzend uit naar de volgende vraag. Als prijs win ik graag zo'n Mao-horloge.
  3. Jessy:
    Hoi Tom en Peter,
    Heel onderhoudend jullie foto's en verslagen. Wil je even het CONCEPT ( mail!) lezen? En mij vanavond nog laten weten of dat ik het jan versturen.
    DANK!
    Dat orkest vond ik schitterend! Opvallend veel ouderen trouwens. En ik vroeg mij af of er een leider van de club zichtbaar werd ( vlak voor het eind, linksonder in beeld!) of dat dit slechts een enthousiasteling was.
  4. Thea:
    27 oktober 2016
    Leuk om al jullie indrukken en foto,s te mogen delen. Ik beleef mijn China reis weer opnieuw. Jammer van de smog. Nog veel plezier groetjes Thea
  5. Marieke:
    27 oktober 2016
    Wat een duizelingwekkende ervaringen in de eerste maand alleen al. En er komt nog zoveel! Wij genieten lekker met jullie mee hoor. Groet, Marieke
  6. Chris:
    28 oktober 2016
    Een Leonardo da Vinci-poort
  7. Chris van Norel:
    8 november 2016
    LdV poort: goed gevonden, andere Chris!